miercuri, 7 iulie 2010

De vorba cu Rhea Costa

Am descoperit, de putin timp, creatiile Rhea Costa; prima data le-am vazut intr-un pictorial din revista The One, in care aparea Malvina Cervenschi pe coperta. Malvina purta doua rochii: una nude, din dantela, cu multe fundite si una gri, in stilul goddess. A fost dragoste la prima vedere, cu rochiile bineinteles! In mai putin de un an, numele Rhea Costa a ajuns pe buzele tuturor si pe multe covoare rosii, asa ca am decis sa-i iau un interviu pentru a cunoaste persoana care se ascunde in spatele acestor rochii superbe! Andreea m-a primit in atelierul ei cochet si m-a facut sa ma simt ca acasa; acolo, am intalnit-o si pe muza Andreei, Malvina Cervenschi, care mi-a dezvaluit ca se simte cea mai frumoasa femeie atunci cand poarta o rochie marca Rhea Costa.

Gabriela Ciobanu: Cum ti-ai inceput cariera de designer?
Andreea Constantin: A inceput de la faptul ca-mi placea sa ma joc cu materialele si cel mai mult imi placea sa-mi readaptez tinutele. Reinventam piese mai vechi din garderoba, le adaugam elemente noi sau le modificam formele. Imi placeau sa fie mai versatile, sa le schimb de la o tinuta la alta. Nu suportam ideea sa port o rochie de seara doar… seara. De fapt, asta fac, dau viata si utilitate hainelor. Si asa ca ne cumparam multe inutile.

G.C: Unde iti gasesti inspiratia?
A.C: De unde imi gasesc, Malvi, inspiratia?
Malvina Cervenschi: Eu sunt muza!
A.C: Da, ea e muza mea! Pe ea, vine totul foarte bine!
M. C.: Fiecare artist are o muza! Ei ii vin ideile noaptea, dupa ce pleaca toata clientele si
s-a linistit, incepe sa creeze: ia un material, pur si simplu il arunca pe manechin, il prinde si a facut rochia!
A.C.: Din viata de zi cu zi imi vin ideile, din necesitatile oamenilor. Mai exact din cele ale femeilor : ce au nevoie, cat si pentru ce: un eveniment, serviciu, scoala. Eu sunt foarte practica si de aceea hainele pe care le creez, le gandesc o utilitate, nu doar designul.

G.C.: Cum s-a nascut legatura dintre tine si Malvina? Am observat ca iti poarta creatiile la majoritatea evenimentelor la care participa.
M.C: Ne-am hotarat sa facem un shooting si Andreea a venit cu niste materiale pe care le-a aranjat pe mine si asa a iesit prima rochie.
A.C.: Rochia gri!
M.C.: Atunci, a luat nastere si numele de Rhea Costa.
A.C.: De fapt, noi am vrut sa facem un proiect din acel shooting, pentru o prietena, sa ne jucam si din joaca noastra a iesit ceva frumos. Mereu ii spuneam Malvinei cand ma uitam la o haina ca as vrea sa-i modific ceva, sa-i mai adaug un element. Odata, m-a dus cineva la un depozit de materiale…
M.C.: Atunci ai cumparat cateva materiale din bumbac pe bej, alb si gri.
A.C.: Da, basicuri pratic.
M.C.: Si peste cateva zile ai gasit si numele de Rhea Costa.
A.C.: Da, dupa ce am facut rochia gri, pe un umar. Rhea vine din mitologia greaca, ea este mama lui Zeus. Totodata, am legat-o si de numele meu, intrucat este o prescurtare, la fel ca si Costa, care vine de la Constantin. Am vrut ca numele sa sune bine si pe plan international. Faptul ca am ales numele unei zeite din mitologia greaca se leaga si de stilul goddess. Prima rochie a fost in acest stil, care-mi place. Imi plac rochiile lungi, drapate, naturale, care nu au nevoie de mai mult.
M.C.: Elemente care se regasesc in toate rochiile Rhea Costa.
A.C.: Exact! (rade)

G.C.: De ce nu ai participat la Bucharest Fashion Week?
A.C.: Nu ma consider inca un designer suta la suta. Rhea Costa, pentru mine, este un concept care include mai multa lume. Nu vreau sa fiu genul de designer care vrea sa epateze prin tot felul de colectii extreme. Eu vreau sa studiez mai intai, sa vad cerintele femeilor, sa gasesc solutii pentru ele. Vreau sa construiesc un brand care sa ajute femeile, sa le invete cum sa se imbrace, adica sa-si descopere singure stilul.
G.C.: Daca ai fi o rochie, cum ai arata?
M.C.: Ar arata ca o zeita!
A.C.: As fi un material, nu neaparat fluid, lejer, care cade greu, atarnat efectiv pe corp si inchis cu un cordon.
G.C.: Ce culoare?
A.C.: Eu tind foarte multe spre culorile pamantului: bej, gri si cred ca as alege un nude rose, culoarea pielii.

G.C.: Unde te vezi peste 10 ani?
A.C.: Unde ne vedem, Malvi, peste 10 ani?
M.C.: Andreea a reusit sa faca multe fete fericite prin rochiile pe care le creeaza. E ceva extraordinar cand pui rochia pe tine si iti dai seama ca este cea pe care o cautai de atata timp, ca vrei ceva simplu si frumos, care sa ti se potriveasca tie. Cand apari cu ea la un eveniment…
A.C.: Sa iesi tu in evidenta si nu rochia!
M.C.: Te simti cea mai frumoasa femeie din cadrul evenimentului!
A.C.: Si sa primeste complimentul ca tu esti frumoasa si nu ca ai o rochie superba!
M.C.: Peste 10 ani, speram sa facem de o suta de ori mai multe fete fericite cu creatiile Rhea Costa!

G.C.: Ce designeri admiri?
M.C.: Andreea a ,,rascolit’’ istoria modei si si-a gasit radacinile in Madeleine Vionnet.
A.C.: Imi plac brandurile, nu neaparat designerii in sine. Le prefer deoarece au scop sigur si o prezentare foarte buna. Mi-a placut Alexander McQueen, Dumnezeu sa-l ierte! Dintre brandurile internationale, apreciez Chloe, Chanel si Lanvin. Imi plac brandurile pentru ca au un marketing foarte bun si stiu sa echilibreze foarte bine creativitatea cu comercialul; oamenii trebuie sa si poarte hainele, nu doar sa le tina in sifonier.

G.C.: Ce proiecte ai in viitor?
A.C.: Am un proiect care se numeste “Fashion 112”; acesta va ajuta femeile sa-si descopere stilul. Se bazeaza pe faptul ca oricine vine la mine pentru o rochie sau pentru alta piesa, nu-l las sa-si faca orice. Mai intai ii verific gardebora, ii descoper stilul si ii creez ceva care sa se muleze pe nevoile sale, pe personalitate si nu la voia intamplarii, doar de dragul de a le vinde. Sa stii ca functioneaza!

G.C.: Cum vezi stilul vestimentar al romancelor, intr-o privire de ansamblu? Ce sfaturi le-ai da?
M.C.: Andreea, din cate mi-ai spus, e un pic haotic si…
A.C.: Si opulent.
M.C.: Piesele nu prea se completeaza; de exemplu fusta, cu geanta, cu bluza nu au legatura, nu exista o armonie.
A.C.: Poate sa fie o tipa destul de indrazneata si sa aiba un stil oarecum haotic dar pe care restul oamenilor sa nu-l observe. De ce? Pentru ca stie sa poarte hainele respective si are atitudinea potrivita. Stilul vestimentar trebuie sa se potriveasca cu personalitatea. Recomand romancelor sa fie mai relaxate si mai putin opulente. Pot sa se imbrace in orice, atat timp cat li se potriveste.


Prezentare showroom SSAB

Andreea Constantin




Malvina Cervenschi in creatii Rhea Costa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu